Skip to content

Redaktor vypuzen z MF Dnes za kritiku Lisabonské smlouvy

04/01/2010

Že by nová normalizace? Kdo kritizuje Lisabon a Unii, jde od válu

Adam B. Bartoš

Tak nám pomalu zase začíná doba normalizace. Kdo není s námi, je proti nám. Kdo nepíše s námi, píše proti nám. A kdo nepíše pro Unii, ten musí z kola ven. Jako já. Redaktor domácího zpravodajství iDNES.cz, který se nikdy netajil tím, že si váží prezidenta Klause. Který se nikdy nepřipojil k mediální štvanici na něj. A za to se platí.

Bezprostředně poté, co jsem byl odejit z iDNES.cz, jsem si uložil jakéhosi bobříka mlčení. Důvody svého odchodu jsem řekl pouze několika svým známým a i když mne ruka svrběla, rozhodl jsem se ještě nějaký čas vyčkat a nic nepublikovat. Myslím, že onen čas už ale uběhl…

Nikdy bych si nemyslel, že dvacet let po revoluci, kterou jsem zažil ve svých devíti, budu muset nést následky kvůli svým politickým názorům. Názorům, které nejsou nijak extrémní, názorům, které zastává většina občanů, ale které se zkrátka nenosí – v médiích.

O Lisabonské smlouvě jsem začal psát jako jeden z prvních novinářů. Už v dubnu 2008. V té době smlouva nikoho nevzrušovala a málokdo z mých šéfů si dokázal představit, kam celá věc dospěje. Mysleli si, že je to pro čtenáře nezajímavé téma a mne měli za podivína, když se mu s takovým zaujetím věnuji. Zajímat je začalo až ve chvíli, kdy smlouvu odmítli Irové v prvním referendu. Pak teprve zpozorněli a začali se ptát, co to je vlastně Lisabonská smlouva zač. Trochu nepřipravenost a neprofesionalita. Ale budiž…

(celý článek Že by nová normalizace? Kdo kritizuje Lisabon a Unii, jde od válu)

-související příspěvky:

Van Rompuy: rok 2009 je počátkem globální vlády

Je Evropa zednářskou obediencí?

EU chystá dohodu o předávání informací o finančních transakcích americké vládě

Nedemokratická EU

Merkelová vz. Spojené státy americké

CIA a Evropská Unie budují sledovací systém pro sociální sítě

Leadři asijských států se dohadují na asijské obdobě Evropské unie

VIDEO: Schachtschneider – lisabonská smlouva umožňuje zavedení trestu smrti

No comments yet

Napsat komentář

