Skip to content

Rozhovor s Oliverem Stonem

16/09/2010

literarky.cz

Kdy jste si poprvé řekl, že se Gordon Gekko, hrdina filmu Wall Street z roku 1987, musí vrátit?

Já si to neřekl, pro mě byl Gekko dokonale mrtvý třeba jako Tony Montana ve Zjizvené tváři. Myslel jsem si, že rok 87 byl symbolem konce jedné éry. Poté, co jsem svůj film dokončil, už jsem s Wall Streetem nebyl v kontaktu, protože mě to téma naprosto vyčerpalo. Myslel jsem si, že už jsme jako společnost dospěli k závěru, že chamtivosti, ošklivosti už bylo dost. V roce 2006 mi ale lidé z 20th Century Fox řekli, ať to ještě promyslím. Odpověděl jsem: „Ne, nechci to dělat. Jak mám oslavovat bandu prasat?“ Objevili se znovu krátce po zhroucení trhu počátkem roku 2009 a měli vcelku dobrý scénář. Byl ale celý o hedgeových fondech, neměl ten správný tón, ale já jim přesto kývl: „Jo, mám velký zájem.“ Se scénáristou Allanem Loebem jsme párkrát zašli na Wall Street a povídali si tam se všemi, kdo si chtěl povídat s námi. Jeden z nejzajímavějších rozhovorů byl s Eliotem Spitzerem. Poradil nám: „Podívejte se na spojení mezi Goldmanem a AIG.“ Naznačil, že se Goldman rozhodl zúžit trh.

(celý rozhovor: Oliver Stone: Být člověkem, nebo prasetem?)

Odkaz na film: http://www.megaupload.com/?d=23XK30F6 (formát RMVB, 1 soubor)

No comments yet

Zanechat Odpověď

