Skip to content

Jonathan Cook: Moja prísaha izraelskej „židovskej demokracii“

30/10/2010

Counter Punch, Utopia.sk

S najväčšou pravdepodobnosťou budem jeden z prvých Ne-židov, ktorého vyzvú, aby som odprisahal lojalitu Izraelu – nie však štátu, ale skôr jeho ideológii. Odteraz naturalizovaní rezidenti, tak ako vojaci tejto krajiny, budú skladať prísahu Izraelu a jeho zákonom. Podobne je to vo väčšine krajín. Avšak čoskoro, ak izraelský parlament príjme zákon predložený vládou, budú uchádzači o občianstvo vyzvaní, aby podporovali domnienku sionistickej väčšiny, že Izrael je „židovský a demokratický štát”.

Moja žiadosť o občianstvo sa bude prejednávať v nasledujúcich mesiacoch sedem rokov po svadbe s palestínskou občiankou Izraela. Palestínčania, ktorých je v tejto krajine 1,3 milióna – oficiálne podľa úradov „izraelskí Arabi” – predstavujú pätinu populácie. Prísahu som nútený skladať, rovnako ako mnohí v mojej pozícii, so zaťatými zubami a prstami prekríženými za chrbtom. Čokoľvek budem verejne deklarovať úradníkovi ministerstva vnútra bude lož. Tu je niekoľko dôvodov, prečo to tak bude.

(celý článek: Moja prísaha izraelskej „židovskej demokracii“)

No comments yet

Zanechat Odpověď

